Kategoria: informacja usługi
Jak postępować, gdy braknie prądu. Sprawdzanie instalacji. Pogotowie energetyczne.
W przypadku braku prądu, zanim wykonamy telefon zgłaszający awarię, najpierw należy sprawdzić jej przyczynę. Należy sprawdzić kilka różnych opcji, gdyż przyczyna braku prądu niekoniecznie musi leżeć po stronie dystrybutora czy sprzedawcy energii. Z reguły problem tkwi w domowej instalacji elektrycznej. Przekonać się o tym można sprawdzając przykładowo gniazdka w pomieszczeniach.
Sprawdzanie najlepiej zacząć od bezpieczników. To one najczęściej przerywają dopływ energii elektrycznej z powodu przesilenia mocy zasilania w domu. Jeśli w domowej instalacji elektrycznej nie ma usterki, to można zgłosić awarię do pogotowia energetycznego.
Gdy zabraknie prądu w domu, należy sprawdzić, czy problem dotyczy tylko naszego lokum, czy większego obszaru np. całego domu albo nawet ulicy. Jeśli w okolicy nie ma oświetlenia ulicznego, to prawdopodobnie mamy do czynienia z poważniejszą awarią. Należy wtedy powiadomić pogotowie energetyczne lub zadzwonić na infolinię do swojego dostawcy prądu.
lub
801 404 404 (płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego) - gdy się mieszka w okolicy graniczącej z innym operatorem systemu dystrybucyjnego
WAŻNE: Warto pamiętać, że pogotowie energetyczne interweniuje tylko w przypadku awarii całej sieci elektrycznej w okolicy. Do usterek w instalacjach domowych, należy wezwać wykwalifikowanego elektryka.
Wyświetlenia: 469