informacja.info.pl

Informacja bankowa

Informacja operatorzy

Informacja producenci

Informacja urzędy

Informacja usługi

Transport informacja

Informacja medyczna

Informacja handlowa

Informacja media

Informacja gastronomia

Informacja turystyczna

Pozostałe
Informacja prasowa

Informacja prasowa


Kategoria: informacja media

Czym jest informacja prasowa? Informacja prasowa przykłady, definicja. Jak napisać komunikat prasowy? Informacja prasowa wzór, poradnik.

Informacja prasowa definicja

Informacja prasowa co to? Komunikaty prasowe stanowią najczęstszą formę kontaktu z dziennikarzami. Celem komunikatów prasowych jest informowanie publiki o aktualnych wydarzeniach, które miały miejsce lub zostaną zorganizowane w najbliższym czasie.

Dlaczego warto napisać informację prasową? Samodzielne zredagowanie komunikatu prasowego daje możliwość przedstawienia pełnego obrazu sytuacji. Można jasno podkreślić najważniejsze kwestie, a także zwrócić uwagę czytelnika na kluczowe elementy. Występują sytuacje w których reporter nie ma możliwości uczestniczyć w danym wydarzeniu lub jego nie obecność jest na tyle krótka, że nie daje możliwości uzyskania wszystkich potrzebnych informacji. W takim przypadku informacja prasowa może stanowić wskazówkę i wsparcie dla dziennikarza. Pozwoli to zminimalizować szansę na wystąpienie w artykule pomyłek.

Krótka informacja prasowa

Oczywiście im więcej pracy zostanie włożone w przygotowanie komunikatu prasowego, tym większa szansa na jego publikowanie. Autorzy tekstów prasowych każdego dnia otrzymują komunikaty od osób chcących umieścić wybrane informacje w gazecie czy na portalu online. Należy więc pamiętać, że informacja prasowa przesłana do redaktora powinna nie tylko być rzetelna, ale również interesująca dla czytelnika.

Informacja prasowa przykłady

Jak powinna być zbudowana informacja prasowa? Poprawne przygotowanie komunikatu prasowego, znacznie zwiększa szanse jego opublikowania. Jak napisać informację prasową? Każdy komunikat prasowy powinien zawierać:

  • Tytuł – czyli zapowiedź tego, o czym będzie informacja. Atrakcyjny i przyciągający uwagę tytuł zwiększa szanse na przeczytanie treści wpisu. Często to właśnie tytuł decyduje o tym, czy dziennikarz zapozna się z dalszą częścią informacji i czy uzna ją za interesującą.
  • Lead – stanowi streszczenie całego komunikatu i powinien odpowiadać na następujące pytania: Kto? Co? Kiedy? Dlaczego?
  • Rozwinięcie – doskonałe miejsce na to, by rozwinąć nieco informacje przekazane wcześniej w leadzie. Należy rzucić tu na nie więcej światła i podzielić się kilkoma szczegółami, które dopełnią obrazu. Dobrą techniką jest umieszczanie najważniejszych treści informacji na początku, dalej przechodząc do rzeczy mniej istotnych
  • Data upowszechnienia informacji – jest potwierdzeniem aktualności informacji. Zazwyczaj PR-owcy umieszczają ją na samej górze informacji prasowej
  • Osoba do kontaktu – imię, nazwisko, telefon, adres e-mail osoby, która w razie potrzeby udzieli szczegółowych informacji i odpowie na dodatkowe pytania. Nie ma nic gorszego niż podanie kontaktu do osoby, która zna jedynie fakty podane w informacji prasowej.

Informacja prasowa odwrócona piramida to schemat tworzenia komunikatu prasowego. Chodzi o to, aby najistotniejsze informacje były zamieszczone jak najwyżej. Schodząc coraz niżej, umieszcza się informacje mniej ważne oraz szczegóły.

Komunikat prasowy, czyli informacja w prasie

Informacje prasowe korzystają z co najmniej trzech formatów:

  • .pdf
  • .doc
  • interaktywna informacja prasowa, wykorzystująca multimedia

Pierwsze dwa są mocno przestarzałe, za to ostatni zyskał bardzo dużą popularność wśród dziennikarzy. Interaktywna forma informacji prasowej gwarantuje dostęp do:

  • zawsze aktualnej treści informacji prasowej
  • dodatkowych materiałów w formie linków odsyłających lub wstawionych do informacji postów w social mediach, które można łatwo skopiować i sprawdzić ich źródło
  • zdjęć, grafik i materiałów wideo w najwyższej jakości bez zapychania skrzynek dziennikarzy
  • osoby kontaktowej wraz z jej aktywnymi kanałami kontaku

Dodatkowo wykorzystanie interaktywnej informacji prasowej daje możliwość jej pobrania lub udostępnienia dalej.

Informacja prasowa wzór

W przypadku publikacji jaką jest informacja prasowa wzór jest potrzebny szczególnie nowym osobom które nie mają doświadczenia w pisaniu. Ci, którzy chcą napisać komunikat prasowy po raz pierwszy samodzielnie, często szukają inspiracji. Wzory informacji prasowych udostępniane są przez wiele portali. Warto wiedzieć, że dostępne są również kreatory, przy użyciu których stworzenie informacji prasowej jest znacznie szybsze.

Informacja prasowa jak napisać?

Informacja prasowa powinna charakteryzować się poprawnością stylistyczną, językiem informacyjnym i skonkretyzowaną treścią. Oprócz tych aspektów można wymienić trzy dodatkowe cechy, które bardzo często pojawiają się w kontekście definiowania komunikatów prasowych PR:

  • Niepowtarzalność kontentu – informacja prasowa w gazecie czy ta opublikowana online nie może być duplikatem treści już dostępnych. Informacja prasowa musi być oryginalna i odwołująca się do czegoś unikatowego.
  • Obiektywizm w treści – zgodnie z encyklopedyczną definicją, to właściwość pewnych obiektów, czyli pewien jasny komunikat opisujący rzeczywistość. Komunikat prasowy musi być zatem bezstronny i odwoływać się do prawdziwych zdarzeń i faktów.
  • Zwartość przekazu – tekst powinien być prosty w odbiorze, pisany zwykłym językiem, najlepiej w trzeciej osobie liczby pojedynczej. W treści nie należy wstawiać zbyt ogólnych wniosków, czy odwoływać się do faktów niepowiązanych z opisywanym zjawiskiem.

Wyświetlenia: 1038

    Top informacja media

  1. Jak usunąć konto Google?
  2. Informacja prasowa
  3. Jak usunąć konto na Ig?
  4. Jak usunąć konto na Fb?



informacja.info.pl


Regulamin
Polityka prywatności
Kontakt

263
Danych w bazie


322253
Poinformowanych użytkowników


460462
Wyświetleń strony

2022 Copyright © informacja.info.pl